2011-11-20

Okej jag är sämst i världen på att blogg, jag vet!
Men i Egypten så fanns det inget 3G nät och datorerna på hotellet var segare än någonsin.. så vi använde bara dem en gång under hela veckan! Vi koncentrerade oss på att bli bruna istället ;)
Nu har vi vart hemma en vecka och jag har haft fullt upp med att cathca up i skolan, så jag har inte rikigt hittat tid eller motivation till att blogga när jag väl inte pluggade, jobbade eller tränade!
Men nu är jag äntligen i kapp och har någon dag ledigt :)

Egypten var hur underbart som helst :) Vi bodde på ett jätte fint hotell ,med egen strand och galet mycket mat!
Så det gick väl inte precis någon nöd på oss :) Det enda som var lite trist var att man inte kunde gå så fritt på stan som man önskade.. Nu efter revolutionen och Mubaraks avgång så är landet lite "laglöst" utan någon speciell ledare.. så vi fick hålla oss på gatorna när hotellet eller på hotellet. Ut och festa utan för hotellet var det inte heller tal om! Dock så var ju hotellet såpass mysigt och bra så vi hade allt vi behövde. Men det hade ju varit lite roligt att kunna se lite mer utav staden!
Vi lyckades i alla fall komma iväg på en snorkel utflykt till Giftun Island.. en ö av sand som hade jätte fina små korallrev längs med stranden. Vi stannade även på ett stort rev på 9 meters djup mitt i havet! OCh tro det eller ej.. JAG HOPPADE I! Okej jag hade tjatat på instruktören 300 ggr om vithajar och han förklarade att de behöver ca 200 meters djup för att klara sig.. och där var det som sagt nio.. Så efter lite tvekan tog jag tjuren vid hornen och hoppade i! Vilken fantastisk värld som finns under ytan :) Det bli ett helt annat lugn där nere med alla fina fiskar :) Så jag är väldigt stolt och nöjd över att jag gjorde det :)
Shoppingen  var väl lite sisådär.. de är inte direkt några modefreaks som bor där nere :) I alla fall inte i de mindre städerna.. men ett par svart låga converes ( äntligen!!) och ett svart fint trähalsband fick i alla fall följa med hem!
Tyvärr har M alla bilder på sin telefon så jag kan inte visa er någta just nu, men det kommer inom kort :)

Helgen har spenderats med jobb i fredags och en jätte lugn och skön myskväll medn ågra utav tjejerna igår :)
Lasagne och en chickflick :) Ikväll är det dags för den obligatoriska söndags middagen med Elin och Klasse.. Jag tror tacos står på menyn! Inte ätit tacos sen jag slutade på mitt gamla jobb ( vi hade tacobuffe varje dag).. men nu börjar jag faktiskt känna suget lite :)

Hoppas alla har en mysig söndag!

Pusss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0