Knäckskola!

Hej!

Ja nu kan jag väl säga så mycket som såhär, att nu vet vi hur knäck ska se ut och smaka och hur den itne ska se ut och inte ska smaka!
Vi började med att göra på oldschool vis och koka i gryta.. de blev väl sisådär kan jag väl säga.. trotts att vi rörde hysteriskt i grytan, så brände det till slut iaf.. vilket resulterade i en ganska mörk och hård knäck, med en "lätt" touch av bränt! Sen tog vi till nymodigheterna och testade att göra den i micron.. blev en ljus ,seg och fin knäck! Så mitt råd till er i julstöket är att använda micron!
Vi gjorde även rocky roads men vi skippade marshmallowsen så de inte blev rikigt lika söta, hur gott som helst :)
Det blev en mysig tredje advent tillslut iallfall, även om det inte blev någon nyårsklänning, ingen jul på liseberg och bränd knäck .. tro det eller ej :)
Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar upp och plugga och powerwalka imrogon! Vi går den ack så meningsfulla tiden 13.15 - 16.00 i skolan imorgon! Kanon kul!


13 dagar kvar till julafton



Knäckformarna var i alla fall fina



Såhär ska knäcken INTE se ut



såhär bör den se ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0