2011-12-18

Hahah är det fem dagar sen jag bloggade? trodde jag gjorde de i förrgår´..Jösses!
Det var i alla fall inte med flit :) jag har pluggat och jobbat och grejat så jag har visst totalt glömt bort det, förlåt :)

Jag sitter här och kikar på Harry Potter en sväng och bara tar det lite lungt!
Om någon timma så kommer det lite vänner hit och ska adventsmysa lite :) , gjorde lite mer knäck imorses som faktiskt blev sjukt bra den här gången.. körde lite safe och gjorde dem i micron direkt:P
Vi har även bakat pepparkakor ( på hemmagjord deg) och pepparkaks muffins!
Det är något som händer med mig kring jul, jag blir väldigt huslig och bakar och fixar.. något som händer väldigt sällan annars, men i juletid förvandlas jag till en rikigt husmor!
Vi köpte även en gran igår som vi satte upp och pyntade, tomtarna och lite juldukar fick ockås komma fram!
Brukar alltid vänta med det tills dagen innan, men med  tanke på hur vädret varit de senaste så kände jag att jag behövde få lite julstämning.. så jag fuskade lite :)

Jag känner mig lite förvirrad idag, har trott att det är måndag hel dagen, för i går tog vi det bara väldigt lugnt och lagade mat och kollade på film. En söndagssyssla kan tyckas, så då blir det automatiskt måndag idag.
Det är de som är så skönt med att gå ut eller jobba på fredagar , då får man helt plötsligt två söndagar!
Dock har jag lyxen att vara ledig imrogon, eller ja jag har egna studier och eftersom vi har tenta ganska så snart så lär det inte bli en så värst ledig dag ändå. Ska hinna med sjukgymnasten, sola och träna också.
Lika bra att köra på :)
På kvällen ska vi ha julmys med O'learys , leka julklapps leken, dricka vin och äta ost.
Känner jag mina kollegor rätt så lär det dock inte bli någon lugn myskväll , utan snarare ett urspår av dess like :P

Nu ska jag gå och fixa lite inför kvällen, ha en skön 4:e advent :)
Puss

Ni kan ju gissa vem som gjorde vilka pepparkakor.


De göttiga muffinsarna


Snyggaste granen i stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0